tisdag 10 februari 2009

Pizza, tidig kväll och bebis!

Igår gjorde jag en pizza ala LCHF som innehöll bacon, tacosalsa, massa champinjoner (färska) och ost. Ett ägg knäcktes på sidan efter ett tag också. Smaskens, men starkt! Tror jag drack 1 liter vatten till. Hel klart värt att göra igen någon gång.

Hade jättemycket att göra igår på kvällen men jag SKET i det helt enkelt! Hade inte en bra dag, eller snarare inte en bra daghalva igår. Kl 12 förändrades mitt humör från bra till halvt monster. Skulle gå ut och leka i snön med barnen hade jag tänkt mig för att Ida äntligen kändes stor nog till att kunna vara med och härja lite. 30 minuters påklädning där Ida skrek och Emmis slängde av sig vissa plagg snabbare än snabbt! Det hela toppades av att Emmis kissade på sin potta som spelar "Für Elise" när det hamnar något i den...jag var/blev inte på humör. Vi kom ut, Ida tröttnade efter ca 1 minut på att sitta där i pulkan med en massa kläder på så hon knappt kunde röra sig. Efter 10 minuter så hade jag tröttnat på allt pulsande och bärande och på att Ida ansåg att allt var jävligt och började då färden inåt huset. Detta var INTE populärt hos Emmis som stortrivdes ute och jag fick muta med att hon skulle få åka traktor med pappa om hon var snäll och blev med in. Efter detta var mitt humör i stort sett förstört resten av dagen.

Gick därför och lade mig strax efter kl 20, somnade innan 21 och sov till 23:30 då Emmis krånglade med sovandet. Somnade om igen strax efter 00 och sov till kl 06! Det är en av de få gången sedan Ida föddes som jag skiter i allt hushållsarbete och bara lägger mig och somnar ifrån allt.

Nu ska det bli frukost, äggen är kokade och tjejernas frukostar är inte mer komplicerade än smörgås och/eller gröt.

Vill lägga till ett stort grattis till en vän som igår blev fri från sin HG (gravt graviditetsillamående) i och med att hon födde en efterlängtad dotter! Grattis till hela familjen, jag hoppas jag får se några bilder snart!

Inga kommentarer: