torsdag 19 februari 2009

Tjejerna sover

Båda tjejerna sover och jag passar på att lägga ut lite saker på tradera. Felet med tradera är att alla är så jäkla billiga! Jag skänker hellre kläder till välgörenhet än säjer 20 platt för 1 kr, för krånglet med frakten och allt är helt enkelt inte värt 1 kr! Tröttsamt, man undrar hur endel får det att gå ihop när dom säljer saker där. Bäst av allt vore ju en klädbytardag, men vart finns det sådana!?

Nu piper Idlan, vi får se hur länge hon trökar att ligga och leka i sängen ensam. Jag uppmuntrar en liten stund i sängen för ev. omsomning tack vare att hon är urusel på just detta. Kl 03:30 skulle hon vakna imorse men det gick att finta henne med en flaska och efter denna och lite klappar på rumpan så sov hon ända till 06:15 faktiskt. Emmis vaknade inte överhuvudtaget inatt.

Lilla Emmisen...hon dricker havremjölk med chokladsmak idag, och självklart sitt "bubbelvatten" som nu är Loka Citron istället för Ramlösa. Ett par små bitar bulle och 3 små skedar risgröt m. frukt har slunkit ner också. Hoppas hon får behålla detta! Bullbitarna som åts igår kräktes upp över min dator, mycket sanering och inget trevligt!

Idag ska det lagas ugnsfalukorv! Såg ett recept på Airams sida http://airamsmat.webblogg.se/2009/february/airams-gratinerade-senapsfalu.html som jag tänkte försöka mig på!

Inga kommentarer: