onsdag 18 februari 2009

Åt h-vete med LCHF! + sjukisbilder

Så kändes det iallafall nu på morgonen. Hela dieten har strulat till sig tack vare magsjukan och det kända icke-befintliga tålamodet gör sig påmint. Jag fick steka några ägg och det luktade som något Ida producerat senaste dagarna, det smakade mig inte alls och jag fick för mig att jag fick en skalbit i munnen och höll därför på att kräkas.

Idag var första gången på länge som jag var riktigt hungrig redan när jag fick gå upp och ta hand om tjejerna som vaknade till inatt/imorse. En smörgås, åååh, en smörgås...och så finns det cola i kylen efter magsjukedagarna...och proviva...och chips på bänken! Helt världelöst att bara vilja kasta i sig allt detta för att kicka igång kroppen så den orkar några timmar.

Det är första dagen ensam med tjejerna efter magsjukan och eftersom Per måste jobba så innebär det många nattpass och tidig morgon alldeles själv. Hemskast var när Idlan vaknade vid 4! Fick i henne lite mat och lade om henne till Per gick upp vid 5:15 och hade med sig henne medan han gjorde sig iordning. Får försöka ställa om dygnet tilbaks till det normala för båda tjejerna.

Emmis kräktes igen igårkväll. Kl 19 lade hon sig självmant och inte ett pip hördes förrän vid 22-tiden då hon började skrika. Per hade redan satt hnne på pottan när jag kom fram och när jag satt emig bredvid henne så började det hysteriska skrikandet ge med sig lite och hon började ulka...i min händer. Där kom lunchen, stackas lilla älsklingen...

Åter till LCHF kanske, det ÄR inte åt h-vete med LCHF, det bara kändes bara så nu imorse. Jag vet att jag inte skulle känna så här om jag redan gick på dieten 100%, utan mitt humör beror på blodsocker och allt sådant. Detox!

Nu ska Emmis ha mer "bubble nattnau" (=bubbelvatten =ramlösa) så får servera henne.
~~~~~~~~
Lägger till några bilder på mina små sjukisar
Emmis däckade i sin säng under söndagen,med tummen i mun och "Nanis" i famnen¨
Idlan håller ångan uppe trots att hon är sjuk!
Emmis i morgonsoffan, sliten och lite medtagen

Inga kommentarer: