måndag 23 februari 2009

Hur ska detta gå?!

Idag måste jag troligen iväg med Emmis till vårdcentralet och kolla upp hennes utslag...hur tusan ska detta gå till!? Idlan diarréar ju fortfarande igenom blöja och kläder och Emmis är inte så dålig hon heller. 20 ombyten och riktigt tjocka kläder så inte overallerna blir helt förstörda vid olycka? Ett besök vid vårdcentralen är ju oftast inte bara bara, sist var jag inne i flera timmar med Ida för en relativ småsak...det här är det tråkiga med att inte bo närmare folk som har möjlighet att ställa upp som barnvakter under dagarna!

Till frukost blev det karrékotlett m. bearnaisås...jag måste ju få slut på kotletterna för jag är för snål för att låta dom förfaras. Men gott är det inte, får köra fläskkotletter i framtiden tror jag.

Idlan har bestämt att 4 är en bra tid att vakna nu efter magsjukan. Hon sov bara två gånger under dagen igår och borde ha varit riktigt sugen på en full natts sömn...men icke! Som tur tog Per henne under ca 30 minuter imorse medan han gjorde sig iordning inför jobbet och då hann jag slumra till lite iallafall. Unge! Tur att orken och tålamodet är större, annars hade hon varit rejält billig! Fattar inte varför hon ska upp så tidigt och att det ska vara helt omöjligt att lägga om henne. Hoppas det ändrar sig snart, kanske när vi åter kan gå ut på promenader i friska luften igen...eller om jag är riktigt hård och håller på 2 sömntillfälle per dag, + möjligen en liten powernap.

Fördelen med ett barn är att man kan sova när det barnet sover...med två med olika sömntider funkar det inte lika bra. Men, jag är väldigt glad att jag har mina tjejer så tätt (17 månader) ! Jag och Per pratade om det för ett par dagar sedan, Emmis var nog i perfekt ålder för att få en lillasyster när detta bekom sig. Hon var inte så mammig då och det har ju gått jättebra. Det är först nu som det kommit lite tjuvnyp, men oftast tror jag det handlar om att testa vad man kan göra och inte på lillasyrran. Kasta saker på lillasyrran för att lillasyrran ska ha lika roligt som en själv är inte en bra idé!

Inga kommentarer: