onsdag 11 februari 2009

Grattis Emmis 2 år!

För 2 år sedan så vaknade jag upp med världens sötaste lilla Emmis för första gången, nu sitter hon bredvid mig och berättar ihärdigt att alla saker på skärmen heter "Micke" (= morbrorns namn för övrigt) och pekar/petar frenetiskt på allt hon kommer åt. Grattis lillgumman på din stora dag!

Igår ni, då var det riktigt frossa! Jag bestämde mig för att en semla ska jag ha iår och när jag var och handlade så hade dom kvar vaniljsemlor i kyldisken! Det har inte hänt tidigare iår eftersom jag handlar så sent på kvällen, då har alla dom goda semlorna redan tagit slut. Iallafall, nu var det MIN tur att smaska så släng dig i väggen LCHF, vaniljsemlan slank ner snabbare än kvickt, självklart med lite tid för att njuta också.

Idag var min frukost fet fil med blåbär i. Från början var det hallon i också, men dom slank passande nog ner i Emmis mage efter att hon stått och nästan doppat näsan i filen för att få smaka. Nu ska strax tjejerna få lite frukost och senare på morgon ska vi förhoppningsvis med att hinna till mammaträff för Idas barngrupp. Vi har varit så uruselt dåliga på att åka på sånt, det får bli bättring!

Insåg igår att majonäs inte är så gott som jag fått för mig och att kokt ägg måste ha salt på sig för att kunna ätas...men, insåg även att creme fraise passar till rätt så mycket.

Nu blir det som sagt frukost, gröt till Ida och smörgås till Emmis, kolhydrater till tusen! Hahaha!

Inga kommentarer: