tisdag 24 februari 2009

Morgonpigga barn!

"Vi rör oss som jaguarer!!!" - Dora Utforskaren som ska leta efter björnungen och får hjälp av sin kusin Diego och jaguarungen för attkomma fram till dit björnungen finns. Både tjejerna sitter som förstenade framför tvn, förutom små knuffar på varandra då och då. Idlan vaknade 04:45 och Emmis 05:25 idag så dom var riktigt morgonpigga idag. Vi var ju till och med uppe innan pappa som ska jobba ju! Men, jag klarar tidiga morgonar numera...någorlunda bra iallafall. Det handlar dels om attityd!

Morgonens frukost blev bacon, mådde lite illa och därför blev det en enkel utväg. Hade annars tänkt lax m. hollandeisås och keso+majonäsröra. På detta kvel det en kaffekopp, skrämmande nog börjar det smaka mig lite. Man lär sig väl tycka om vissa smaker om man äter/dricker det tillräckligt mycket.

Jag har funnit att det kan bli en liten krock med min och familjens måltider. Lagar man lite fetare mat som resten av familjen äter tillsammans med kolhydrater så blir resultatet viktuppgång på resterande familjemedlemmar. Hur avhjälper man detta?

Nej, nu ska jag göra omorganisation i Emmis garderob medan tjejerna är upptagna med sina barnprogram!

1 kommentar:

Tuss sa...

Ingen kommentar på vår kommentar? Antar du inte utmaningen eller?