måndag 23 februari 2009

En ny vän! / Tar det aldrig slut (?)...

Jag har fått en ny vän: LAX! Denna fisk har jag sällan kunnat tillaga så den smakat mig, men tar man en form, en rätt rejäl smörklick i botten, på med lax som är kryddad med salt, vitpeppar och citronpeppar...in i ugnen 225 C i 40 minuter....SMASK! Till detta blev det en god hollandeisås (hur tusan stavas det!?). Emmis godkände det till viss del hon också, fast man ska ju vara tveksam till allt, iaf enligt henne.


~~~~~

Det ovan skrevs tidigare under kvällen...nu sitter jag på vakt för Emmis nästa skrikande. Hennes utslag har blivit ett snäpp värre och hon kommer inte riktigt till ro i allt kliande! Senaste gången jag var inne krävde hon "bubbelnattnau" (=Loka Citron) och att jag skulle sitta vid hennes huvud och smeka henne över håret...lilla prinsessan, haha!

Men, kan det negativa aldrig ta slut? Det känns som ena saken avlöser den andra!

Inga kommentarer: