onsdag 4 februari 2009

Blodsockerfall

Jag har nu fått ett rejält blodsockerfall av denna diet. Det händer precis innan lunch (jag stodo ch lagade lunch) då jag kände det som att jag druckit sprit och ögonen därför inte kunde hänga lika bra som annars. Fick snabbt slänga i mig en morot vilket gjorde saken lite bättre, men humöret gick från bra till riktigt dåligt. Inget tålmod, ingen ork, lätt till gråten...då tog jag två bitar mörk choklad och återhämtade mig relativt snabbt.

Har gjort glukosbelastningar under båda graviditeterna så diabetes har jag inte en tendens till kan jag tillägga...

Nu ska tjejerna snart ner i sina sängar och berget av disk måste tas hand om. Man får inte så mycket gjort om dagarna som man skulle vilja!

4 kommentarer:

Therese sa...

Usch, det är obehagligt. Men vad skönt att du fick ordning på det!

Har du läst om vilka övergångsbesvär man kan drabbas av?

/Stream

tjocka mamman sa...

Hej Stream! Nej, dethar jag inte, har du någon länk till det så är jag väldigt intresserad!

Therese sa...

Här till exempel:
http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf/kostdoktorns-faq

På kostdoktorn finns mycket bra att läsa!

/Stream

tjocka mamman sa...

Tack så mycket! Jag kommer nog få ät en halv banan för stå ut orkar jag inte med två barn under 2 år.

Du får bli min LCHF-guru, haha!