tisdag 17 februari 2009

"Doktorn säger..."

Emmis accepterar sprutan med vätskeersättning i munnen rätt bra, speciellt efter att vi berättade att det var doktorn som sagt att hon skulle ta sin medicin. Ungen vet knappt vad en doktor är, men respekt har hon, haha! Tror vi börjar få i henne lite mer vätska och lite lätt att äta också, men bakslag igår vid 21-tiden då hon vaknade och kräktes. Stackarn!

Idlan går det ingen större nöd på, hon har fortfarande kass mage, men hon både äter och dricker friskt. Inte mycket biter på min lilla michelinibebis (eller hur det nu stavas) haha!

Provade lite LCHF-mat igår men tydligen så finns inte orken att laga milt nog + inte ingredienser hemma till det så jag dricker mest nyponsoppa och någon liten smörgås ibland vilket är helt tvärtemot vad jag "borde". Helt världelöst, men men. Är lite illamående igen så jag är lite rädd på att jag fått magsjukan en gång till...jag hopas verkligen att jag slipper!

1 kommentar:

Tuss sa...

Nä, nu får ni gier. Stackare. Men synd om Kajsros åxå. Ska åka med bil till henne idag.
Krama mina bebis/barn.