onsdag 4 februari 2009

LCHF

I helgen bestämde jag mig, mycket efter att ha blivit överbevisad av min mor om att det finns en hel del goda saker att ersätta de mest kolhydrathaltiga sakerna med. LCHF står för LowCarbHighFat om jag förstått det hela rätt och innebär helt enkelt att jag försöker hålla mig på en väldigt låg kolhydrathalt, medelhög fetthalt och hög proteinhalt.

Så, idag har jag ätit en skinkomelett till frukost och keso till mellanmål. Det är lite tungt att inte kunna gå och ta en banan som man är van när man är hungrig och jag känner att det snart är dags att fylla på reserverna...man måste tänka om helt enkelt, men hittills så ser jag positivt på sakerna jag ska äta!

Ida vaknade vid 02:30 inatt av tappad napp vilket var lätt åtgärdat, sedan sov hon till 05:42 !!! Det gör mycket för ens humör under dagen och därmed orkar jag ta ett tag med Emmis potträning också. Hon är jättestolt över att ha "stortjejstrosor" istället för blöja!

Nu vill jag uppmana ALLA ni med bra LCHF-recept att antingen skicka en länk eller recept! Lägg in i kommentarer så kollar jag! Kom igen, hjälp tjocka mamman att bli läckra mamman innan sommaren!!!

1 kommentar:

Therese sa...

Välkommen! =) Men LCHF är inte mer protein än med någon annan kost. Det är kolhydraterna som byts ut till fett.

http://streamsviktiga.blogspot.com