fredag 20 februari 2009

Fortfarande inte ok

Omställningen har fortfarande inte gått in än och jag dras med ett inte alltför bra morgonhumör. Kan väl hänga ihop lite med att jag har, tack vare Idlan, varit vaken sedan runt 04:45. Jag var hungrig förut och tog keso+majonäs och äggröra...inget smakade mig. Vad ska jag äta för frukost?! Ägg smakar mig inte, ost tycker jag knappt om om den inte är smält, bacon känns för salt och konstigt på morgonen, fet fil mättade inte bra nog, majonäs är inte riktigt min grej. Tips mottaget gärna på andra frukostar!

Nu kanske jag låter negativ men jag önskar att motgångarna i livet kunde börja ta slut snart. Senaste är att Pers bil inte startar tack vare något fel med startspärren (är sifferkodlås på den) och tips om vad detta kan vara på en Peugeot 406 -97 mottages gärna om någon kunnig finns där ute! Hittar vi inte felet kan det gå på ytterligare några tusen på de flera tusen som redan är planerade måste ut för annan service och reparationen på den. Vi KAN inte bara ha en bil, då måste Per ta ledigt två dagar nästa vecka när tjejerna ska till doktorn och tandläkaren t.ex. Det är alltid småsaker, annars hade vi helt klart kunnat leva med en bil och jag kunnat vara lite mer isolerad här hemma...i "värsta fall" gå en långpromenad ner till tåget (om vägen dit är plogad vill säga) med barnvagnen och på så sätt ta mig dit jag måste.

Allt känns så tungrott även om jag är en positiv varelse i grund och botten. Både jag och Per väntar på den månaden då inget går fel utan vi bara får vara och vila upp oss. Alltid har det varit något! Kan vi inte få vinna 50 000 i månader i 25 år snart!? Då vore ju ett "problem" löst iallafall. För på tal om det så sitter jag just med förhandligen om min uppsägning och längd på avgångsvederlag etc...börjar bli lite nervöst för verkligheten kommer närmare! Har märkt att arbetsmarknaden inte är helt lätt heller, konstigt va...

Det negativa kommer ändra sig under dagen...jag kommer bli mer positivt...behöver bara gnälla av mig! (och detta till pruttljuden av "PinkePonken" på Barnkanalens program "I Drömmarnas Trädgård"...)

1 kommentar:

Esmeralda sa...

finnkrisp finns de något på hårdbrödhyllan som heter...tror de ska vara ok....kolla..
Sedan har jag hört ryktas att de ska finnas bröd som är ok med lchf...antingen om man bakar själv eller så fanns de något lowcarb i vissa butiker...
Jag skulle dö utan min morgonmacka...