måndag 9 februari 2009

"Problem" (?) // Chokladkaka

Jag har ett helt nytt problem...jag kan nästan inte somna på kvällen för att jag har så mycket energi och är så igång! Att varva ner är jättesvårt, tror det tog runt en timme under täcket innan jag sov. Dagens i-landsproblem! Som bonus så gick jag inte upp förrän vid 06:20 med tjejerna. Ida hade gnällt lite smått ett tag då, men inget som sa "kom och hämta mig".

Sitter och nästan gråter av lättnad, fick just reda på att en vän som haft det riktigt svårt har äntligen kommit till en lösning och jag är så glad för hennes skull! Uppdaterar när mer har hänt!

Idag ska här städas och fixas och donas. Ska försöka ta mig ut och busa med tjejerna i snön också, det börjar bli lite lättare att ta med Ida på sånt nu.

Jag måste verkligen tipsa om den smala corizokorven med 95% kötthalt som dom säljer på ICA (iaf Maxi Ica i Karlstad) för den är supergod! Idag användes den i en omelett och det vart det godaste innehållet jag använt.

Varken Per eller svärmor verkade uppskatta smaken på chokladkakan jag bakade, iallafall inte så som jag, Emmis och Ida gjorde. Det är mina tjejjer det! Receptet finner ni här . Den är väldigt god om den fått stå i kylen över en natt! Själv använde jag mörk blockchoklad och inget extra socker, så man måste ju nästan vara ett riktigt chokladtroll för att uppskatta den helt ut!

Inga kommentarer: