onsdag 18 februari 2009

Veckan är planerad!

Nu är kommande veckas mat inhandlad och det gick rekordsnabbt och väldigt billigt! "Köpstoppet" som vi kör ger utdelning, det går som sagt ut på att inte köpa en massa onödigt tjaffs bara för att man VILL ha det. Idag såg jag riktigt läckra bäddset samt massa kläder på slutrea när jag var och handlade, men där sparade jag ju flera hundra genom att motstå!

Det är farligt att fastna i det där med att fynda, för köper man en sak billigt som man egentligen inte behöver så är den ju ändå dyr! Hädanefter så ska kläder till tjejerna bara köpas om de behövs, inte för att de är jättebilliga...nyttigt tänk!

Tyvärr är det ingen som vill köpa barnkläderna jag har ute på annons, inte heller badhjälpen eller bumbon heller! Där skulle man ju få in extra kronor att spara för kommande utgifter. Huset ska målas i sommar, jag drömmer om ett staket...och en resa! Hela familjen till sol och bad, en upplevelse lite utöver det vanliga.

Nu ska jag lägga mig! Tjejerna krånglade rätt mycket inatt med olika saker så det är väl till att vara beredd på det inatt också samt en tidig morgon. Förväntar man sig något negativt så är det bara ett stort plus om det blir bättre!!

Inga kommentarer: