torsdag 19 februari 2009

Harmoni!

LCHF-dieten har börjat kicka in och mitt inre börjar lugna sig. Att det kan vara så markant skillnad! Jag har haft tjejerna ensam från tidig morgon fram till nattningen (och Idlan strular till och med!) och tagit hand om diarré, kräkningar, matkrångel, 2 duschningar...you name it! Det fantastiska är bara att jag har inte tappat humöret än! Jag tar saker för vad dom är istället för som tidigare kände att allt gick emot mig och ville bara försvinna ett tag.

Detta är huvudsaken till varför jag går på denna dieten, hade den inte haft den effekten hade jag nog inte orkat fortsätta för jag skulle nog hellre vilja äta mer varierad kost innehållande kolhydrater i lagoma mängder...men som det är nu iallafall funkar det 10 ggr bättre utan!

Jag pratade med min mamma tidigare idag och hon sa att jag verkade låta bli att "fuska" (mitt ord, minns inte 100% hur hon uttryckte sig) och ja! Jag fuskar självklart pyttelite, men det kanske inte ens kallas fusk då dieten heter LOWCarb, inte NOCarb...men, idag har jag haft en inre kamp hurvida det går att låta bli ballerinakexen i skafferiet, chipspåsen på bänken, en halv smörgås...you name it. Jag kände att jag behövde lite kolhydrater i början av dagen då allt kändes motigt och tog en lite bit mörk choklad. Medan jag tuggade kändes det helt fel och jag spottade ut mestadels. Det smakade inte alls lika bra och tillfredsställande som jag tänkt mig! Positivt i mina ögon!

Men, nej, fusk har jag inte råd med riktigt, det funkar ju inte med denna diet för då går man ju inte ner i vikt på rätt sätt. Det jag drömmer om och sparar mig till är dock ett storfusk med en hamburgare på Burger King! Vet inte om jag ska välja en med nötkött eller en med kyckling då när jag äntligen ska låta mig fuska lite...båda är lika goda! Nötköttet är bättre, för där är det ingen friterad panering, men kycklingen är ju så god! Hur skulle ni andra LCHF-are göra om ni skulle gå på typ Burger King? Skulle ni äta sallad eller kanske köpa en hamburgare och äta allt förutom brödet? Förslag mottages! Fördelen är ju att man inte äter ute lika lätt, det blir billigare och nyttigare, men ibland får man synda! Haha!

Jag mår bra, men börjar bli hungrig! Jag åt äggröra på 3 ägg imorse, sedan lite drygt 1/2 paket bacon m. 1 ägg, ost och broccoli i ugn till lunch. Och detta har jag hållit mig på jättebra!!! Nu ska jag ta resterande del av lunchen till sen middag. Förresten, är det samma som med andra, mer kolhydrathaltiga dieter, att man inte ska äta sent på kvällen?

1 kommentar:

Esmeralda sa...

Jag skulle ha struntat i dieten och ätit min burgare i godan ro och sedan hoppat på dieten igen...