fredag 13 februari 2009

Trött / magsjuka (?)

Just nu känner jag mig trött...inte sömnig utan rent trött. På lördag skulle det bli 2-årskalas för Emmisen och igårkväll började Per klaga på att han mådde dåligt och imorse var han nära att kräkas innan jag skickade tillbaks honom i sängen. Därmed var både lördagens kalas samt dagens ortopedbesök med "Ida Krokben" inställda. Det är så trist när det blir så, men som tur är har jag inte hunnit göra tårtor eller så denna gången.

Frukost är alltid ett "problem" med LCHF, det har det iallafall känts som. Man ska hinna göra iordning något, och det helst snabbt, medan tjejerna kräver en snabb servering. Men, imorse hade jag en omelett från igårkväll liggandes i kylen, perfekt för att bara värma! Måste nog börja ordna fler saker kvällen innan, hur trist det än är att stå med sånt på kvällen.

Min mage är inte helt som den ska heller, kanske mina förhoppningar om att Per ätit något olämpligt snarare än har magsjuka inte är sanna...

Inga kommentarer: