lördag 28 februari 2009

Lördagens trosjakt

Idag samlade jag krafter, trots en elak förkylning på gång, och tog med mig Emmisen till Karlstad för att köpa plastad frotté, ta en tur på biltema och sedan köpa trosor åt Emmis nu när hon slutat med blöja. Allt blev relativt snabbt upphittat och vi fick även bytt en present från oldemor och oldefar som tyvärr var för liten till Ida när vi fick den. Istället blev det en badcape, en body och strumpor som garanterat passar!

Emmis stortrivdes med att vara stora tjejen som gick istället för att åka vagn och som fick mammas odelade uppmärksamhet. Hon skötte sig bra och inte en enda olycka i byxan blev det!!

Idlan är glad i mat. Hon äter nästan vad som helst förutom burkmat, haha. Idag smällde hon i sig ett helt ägg på noll och ingenting...och detta efter en grötportion! Sedan åt hon taco med oss andra, enda skillnaden var ju att hon fick mindre krydda och inga majschips.

Idlan har dock feber, 38.4 C sist jag mätte. Det blev Panodil, en vällingflaska och sedan sängen för henne nu. Emmis feber som låg över 39 C igår har inte existerat idag, iallafall inte som vi märkt. Hon ansåg trots detta att även hon borde ha fått medicin (=panodil) när Idlan faktiskt fick det! Per börjar bli bättre från sin förkylning och jag har börjat bli dålig av min. På allt detta så har vårt lekbesök på torsdag börjat kräkas så vi får se om vi åker på en omgång magsjuka till. (peppar peppar!!).

Inga kommentarer: