söndag 8 februari 2009

Städa städa städa!

Idag lockade vi hit svärmor att passa barnen då jag behövde städa inför kalaset nästa helg (vilket jag kände att det inte fanns tid till att göra allt under veckan) och maken fortfarande lider av sitt ryggskott även om det är bättre. Har hunnit nästan hela diskberget plus att bona köksgolvet idag. Flyttat Pers dator har jag också gjort kom jag på, nu ska det bli ordning inne på "kontoret".

Jag njuter av en del av denna dieten...grädden! Jag är löjligt förtjust i grädde och jag skulle kunna dricka det som godis! Det blev en utmärkt ingrediens i mitt blomskålsmos också, att det kunde vara så himla gott! Sitter och söker reda på lite olika recept här och där och igår kom jag till insikt att räkor med aioli är väldigt bra i denna dieten, det är en av dom allra bästa nyheterna faktiskt då detta är en av mina favoriter när det gäller "lyx snacks".

Energin håller i sig och tålamodet är mycket högre än tidigare. Vad mycket sådant kan göra för ens humör! Jag börjar tvivla på om jag kommer gå ner något bara...tänk om jag INTE gör det och tvingas gå på en annan diet igen som gör att jag faller tillbaks på allt vad dåligt tålamod etc heter...???

Inga kommentarer: