fredag 6 februari 2009

Tuggsjukan sitter i

Jag är tuggsjuk på kvällarna (och dagarna också iof) så ikväll har det blivit jordnötter, avacado, en köttbit och en morot...sedan kl 17 är detta.

Nu är det snart läggdags och äntligen är det helg!!! EN morgon ska jag iallafall få lite sovmorgon, frågan är om det är imorgon eller på söndag. Tänkte bara skryta lite om min underbara fläskfilé som jag gjorde ikväll för att ha imorgon! Jag tog en fläskfile-it och skar ett snitt längst med och flera rakt över. I snittet lade jag delade chorizo jag köpt på ICA som har 95% kötthalt och är smal som ölkorv ungefär. Kryddade med rätt mycket salt, lite svartpeppar, vitpeppar, grillkrydda och paprika. Lindade in i ugnsfolie och så fick det stå i ugnen i 1 h 10 minuter i övre mitten av ugnen i 175 C. Jag har nog aldrig fixat en så mör fläskfilé förr!!! Viktigt är att den får stå och vila i folien ett bra tag efteråt (jag lät den stå 45 minuter innan jag rörde den).

Vill lägga till ett stort grattis till min mor som fyller år idag, hipp hipp hurra!!!

Inga kommentarer: