tisdag 17 februari 2009

Älskade barn...

Mina älskade barn...nu är dom båda på bättringsvägen och jag kan slappna av bättre. Värst orolig var jag, som jag tidigare skrivit, för Emmisen som inte åt på flera dagar och till slut började vägra dryck. Nu är både drickandet och ätandet igång lite iallafall och hon har återgått till att vara överväldigande energifull! Den ungen, hon är världens underbaraste och goaste Emmis även om man kan bli tokig på hennes påhitt! Smart är hon också, det går inte en dag utan att hon överraskar en med något nytt. Att försöka överlista henne med saker går mer och mer sällan.

Sedan har vi lilla Idlan, tjejen som inte gör så mycket väsen av sig och som tagit detta med magsjukan rätt mycket med ro. Hon börjar prata mer och mer, det kommer "bma bma bma, ba ba ba, pa pa pa" och några ljud till. Emmis försöker självklart hejja på henne att säga "Emmi" och att börja krypa, men Idlan tar det i sin egen takt och flinar mest åt storasyrrans kämparanda!

Jag försökte åter igen återgå till LCHF-diet idag och jag hoppas det lyckades denna gången. Det blev bacon och ägg till lunch och sedan en bit ugnsstekt/ugnskokt fläskfile med lite creme fraise till. Får de vad jag hittar på imorgon, tror jag ska ha lite kyckling i frysen som man kan laga till.

Från och med imorgon jobbar Per igen, hans jobb var villiga att ta risken fast vi inte är helt krya då det behövdes folk. Det är väl positivt då arbetsmarknaden annars ser ut som den gör. Både positivt och negativt är att troligen kommer övertid krävas så det kommer bli ett par fullspäckade dagar med intensiv barnskötsel för mig från morgon till kväll. Då går kanske inte planen att åka och storhandla något kväll att genomföra, vi får väl se hur det går.

Matförslag för en vecka:
1. Fläskfile i ugn, m. ngn sås och grönsaker
2. Omelett i ugn m. räksås el. skinksås
3. Ugnsstekt baconinvirad kycklingfilé m. ost inuti, sås
4. Ostsås m. broccoli. Serveras till kotlett
5. Blomkålsmos m. bacon
6. ....där tog fantasin slut...fyll gärna på!

Inga kommentarer: