tisdag 17 mars 2009

Alt går i trötthetens tecken...

Idlan har lärt sig öppna kaminen och så har hon hittat den värsta tonen för en stackars trött mors öron. Jag inväntar nu att maken kommer hem och tar barnen så jag får sova lite...jag är så trött!!!

Jag sover inte på dagen när tjejerna sover eftersom om dom krånglar och vaknar efter bara en liten stund blir min trötthet 20 gånger värre och resten av dagen blir helt förstörd Kanske låter fånigt, men så är det. Idag orkade jag dock inte hålla mig vaken, huvudet lutade mer och mer mot soffan och helt plötsligt vaknar jag av att Idlan hostar inne på sitt rum. Jag har ingen aning om hur länge jag sov, jag vet bara att mitt humör som sagt blev sämre men som tur var kunde Idlan sitta och leka på golvet själv ett tag så jag fick ligga och vakna upp lite sakta.

Tjejernas lunch blev ett hopplock. Bönorna (vita bönor, kidney och kikärtor) gick bara hem hos Idlan medan Emmis bara bet på en och spottade. Jag förstår henne, jag tycker själv att bönor smakar riktigt illa faktiskt.

Ikväll ska jag titta på Desperate Housewifes, vika tvätt och äta morötter med ranch-dipp! Det är mitt kvällsmys en gång i veckan, helt underbart smaskigt! Att vika t-shirtar, sortera strumpor etc tycker jag är rogivande på något sätt så det gör jag gärna också även om det oftast är fullt av andra spännande saker att göra så tvätten glöms bort...

Nu vill jag att maken kommer hem! Jag är trött, så trött!

Inga kommentarer: