fredag 13 mars 2009

Frustration vs. förnuft

Per har åkt till min pappa över helgen för att greja med bilen och jag har just nattat tjejerna. Emmisen bröt mot sitt tidigare mönster som gick ut på att snällt ligga kvar i sängen när hon blivit nattat och istället hoppade hon upp flera gånger ur sängen och smög fram till dörren. Instinktivt blev jag irriterad och arg, sa med en lite hårdare stämma att hon skulle lägga sig. Irritationen ökade mer och mer eftersom Idlan låg i mina armar och höll på att sövas och Emmis turer från sängen blev fler och mer intensiva.

Efter 5-10 minuter fick jag nog, satte ner Idlan på golvet och började att istället lyfta upp Emmisen och lägga henne i sängen och bädda ner henne. Jag berättade för henne att mamma måste natta lillasyster och att Emmis fick sova så mamma kunde göra det. Efter 3 "tillbakabärningar" låg hon kvar i sängen, bingo! Innerst inne visste jag ju att det var det som skulle till från början...konstigt vad frustration blandat med trötthet kan göra. Jag insåg också nyss att min en-gång-i-vecka-sovmorgon är körd i och med att Per inte är hemma...både min sovmorgon och min käre make kommer vara saknade, haha!

Jag och tjejerna drog iväg till Karlstad förut för att köpa grejer till Pers bil. Det var riktigt trevligt att komma ut lite och jag hade gärna varit ute lite längre med dom. Tror jag ska försöka satsa på ett och samma ställe när jag åker iväg för det som till största delen tar död på lusten att åka iväg är det där med i-och-ur-bilbarnstolen...är det inte tôligt så säg! Vinterkläderna är självklart jättetrist också, dags för vår och sommar nu!

Idag har jag inte ätit nog med fett, borde smälta en mugg smör att dricka kanske *skojar*. Jag är sjukt sugen på popcorn just nu, vi får se hur detta går.

Inga kommentarer: