måndag 30 mars 2009

Spännande dag!

Idag händer något spännande, men jag väljer att inte nämna det så officiellt förrän det är över!

Idlan springer runt i sin gåstol och Emmisen försöker undvika att bli störd i sitt Dora-tittande. Både har varsinna stora ballonger från MammaPappaBarn-mässan och självklart blev det en Dora för Emmisen och Idlan fick en Hello Kitty.

Igår lagade jag tacogratäng på ett recept jag hittade på familjeliv och det verkade bli gottit (är lagat som mat till idag) så jag skriver ner receptet här. Superenkelt att göra!

Tacogratäng 4 rejäla port

- 2 askar färskost (Philadelphia el tex Willys färskost, billigare)
- 4 dl creme fraiche
- 1 kg färs (idag tog jag hälften gris, hälften nöt)
- Tacokrydda (Discovery Taco seasoning som finns på Willys bland tacogrejerna är bra - annars får man göra tacokrydda själv, för alla andra färdiga innehåller socker!)
- Rejäl laddning riven ostliten
- Skvätt hot Tacosås
//- Jalapeno
- Skivad tomat\\

Blanda crème fraiche, Philadelphiaost+Tacosåsen i en ugnsfast form.Häll över den stekta köttfärsen (som blivit smaksatt med tacokryddan). Som extra kan man lägga på jalapenos + skivad tomat. Häll på riven ost. Ställ in i ugnen på 200 grader tills osten smält och fått fin färg, 20-25 minuter.

Inga kommentarer: