lördag 14 mars 2009

Mat är så jäkla trist!

Fram och tillbaks, det där med Årjängsresan som skulle bli av idag tack vare att min man behövde fler delar till bilen blev inställd. Jag och tjejerna blir kvar hemma och härjar! Dom fightas rejält stundom nu, jag vet faktiskt inte om det inte är Idlan som är värst på att dra igång bråk. Att vara lillasystern har ju "fördelen" att man kan vara kaxig mot storasysyter och sedan komma springande till mamma med tårar som sprutar eftersom storasyster stod på sig. Dom lär sig, fördelen med att vara syskon att man får lära sig socialt samspel på ett speciellt sätt tidigt.

Dom vaknar strax från sin middagsvila och det blir att hitta på lunch. Det är så hiskligt tråkigt att hitta på och laga lunch för att inte tala på hur trist all sanering av såväl ungar och möbler och golv är! Det är också trist att Emmis är så himla kräsen och Idlan såpass liten att hon inte kan äta precis vad som helst....detta i kombination med att jag inte hunnit iväg och handlat så det är en begränsat tillgång till råvaror här hemma. Vad finns det för mat som inte grisar ner ungarna så jävligt, inte är svårlagad med små resurser och faller alla i smaken? Att jag sedan också måste äta något är likvärdigt i tristhet.

Önskar mig en ledig dag...att inte behöva bry mig om städning, tvätt, mattider, syskonbråk, bajsblöjor och allt det där. Jag skulle vilja ha friheten och ekonomin att bara göra det JAG vill för en dag.

Inga kommentarer: