tisdag 24 mars 2009

Vitt vitt vitt

Vi gick en annan rutt idag än vad vi gjort på senaste tidens promenader. Det är vår äldsta rutt egentligen men som jag struntat i väldigt länge eftersom den brukar vara rätt så trafikerad samtidigt som den är väldigt kurvig och backig och det har känts tryggare att gå andra, mindre trafikerade vägar. Men, det hela resulterade i att jag växlade några ord med två grannar jag tidigare aldrig träffat...ja, för här på landet är man grannar även om man bor flera kilometer ifrån varandra! *skrattar*


45 minuter gick jag och drog vagnen med Emmis 13 kg och Idlan 10 kg i den mjuka leran! Jag blev halvt slut och sista 15 minutrarna fick Emmisen faktiskt gå själv. Ett under vad mycket lättare det blev att gå med vagnen om man bortser från att det hela blev rätt så baktungt eftersom jag inte planerat nog till att sätta Idlan fram.

Jag har fått vitt på hjärnan, jag målar och målar! Nej men skämt åsido så målar jag lite saker vita så dom passar in bättre här hemma. Hittils har det blivit två små vägghyllor som hänger på Emmis rum samt skohyllan i hallen. Jag har tnkt ut vilka andra saker som ska målas också men det krävs att man får ett ja från maken också har jag märkt.

Nu ska ekonomin kollas över, räkningar ska räknas och allt sånt. Som en glädjande sak så fick man idag redan på om man får skatteåterbäring eller kravskatt via skatterverkets hemsida och det såg bra ut för oss!

Inga kommentarer: