söndag 15 mars 2009

Vårstädning!

Just nu skulle jag vilja ha möjligheten att ställa mig i duschen, ensam! Jag är glad att jag inte är ensamstående och var ensam med barnen jämt, man måste ju få avlastning någon gång, haha!

Nu är det Fifi Förgätmigej på tvn och tjejerna sitter bänkade. Emmis har ätit upp sin smörgås, halva Idlans smörgås och en halv korv. Idlan åt möjligen halva sin smörgås och sitter nu och gnager på en korv. Jag tog lite ost och kaffe, det fick räcka till frukost än så länge...det får bli en lite stadigare andrafrukost alt. lunch lite senare.

Jag känner för att vårstäda! Det känns som det behövs för hemmet såväl som själen. Skulle också vilja byta ut köksbordet mot ett mindre, men det får bli längre fram. Vårt nuvarande är en stor klump som skulle passa perfekt i ett större kök, men eftersom vi har ett litet kök, bara är 4 personer i familjen och knappt aldrig har gäster så är det inte motiverat att ha kvar det känns det som. Sedan vill jag förutom att vårstäda börja med renoveringarna som ska göras. Idlans rum ska spacklas och sedan målas/tapetseras, Pers "kontor" ska få hyllor, hallen ska spacklas och tapetseras och sedan ska tamburen få ny färg och renoverade fönster. Till sommarn ska huset målas om också, så tråkigt lär vi inte få det!

Dessa hyllor funderar jag på till Pers "kontor". Dom finns på Biltema och kostar inte alldeles för mycket.







Någon dag ska jag fotografera tamburen också och be er läsare om hjälp med färgsättning. Jag har lite idéer men är osäker på om dom passar. Jag skulle vilja ha en lite romantisk stil, men ändå gångbart för en småbarnsfamilj.

1 kommentar:

Lina sa...

Om Per ska ha dom hyllorna i sitt kontor ska han vara medveten om att det inte går att backa in i dom med en bil utan att de viks...jag har provat:-)

Vi har vårt gamla bord på vinden. Ek, 4 platser med skiva att fälla upp för 2 platser till...intressant? Finns fyra stolar till också...