onsdag 4 mars 2009

Jobba över...

Passande nog ska Per jobba över just idag då mitt humör är lågt...men det kan inte hjälpas och nu har tjejerna sovit samtidigt i över 2 h (och inte vaknat än) så jag har väl klarat ladda batterierna lite. Funderar på att fixa lite mat som dom kan plocka i sig medan jag försöker få lite ordning i köket. Svärmor ska komma hit och passa Idlan en stund imorgon och även om det är familj så vill jag ha lite ordning när någon hälsar på.

När jag var 15-16 år så kom längtan efter att bo och jobba ett år utomlands. Denna längtan avtog dock i takt med att livet blev mer rotat, men nu ca 10 år senare så börjar det bubbla lite inom mig. Jag vill uppleva saker, ta med min familj på ett äventyr. Det största som hindrar mig är inte huset, bilarna eller sådana saker, det är familjen. Tänk att vara utan sin familj ett helt åt, missa ett helt år av syskonbarnens utveckling och att mina barn inte skulle få leka med sina kusiner och knyta an. Hade det inte varit för detta och självklart det faktum att jag nu inte har något jobb utomlands att hoppa på så hade jag varit riktigt sugen. Vilken dröm! Men bara ett år...

Inga kommentarer: