fredag 27 mars 2009

Hur gå ner i vikt med LCHF?!

Bilen gick igenom besiktningen igår med en liten upplysning om att en blinkertslampa började bli svag i färgen. Emmisen tar jag nog aldrig med till besiktningen igen, iallafall inte på det året det är till nästa besiktning! Hon anklagade besiktningsmannen högljutt, hjärtskärande, öronskärande och oavbrutet för bilstöld...alla gubbar i besiktningshallen flinade åt oss/Emmisen och jag försökte villa bort henne i att "farbror måste titta om bilen är trasig" varpå hon kom på att hennes bil kunde vara trasig och det blev om än värre för henne. Värst var nog när besiktningsmannen körde iväg med hennes bil...

Ang. dett amed LCHF, hur tusan gör ni som går ner i vikt med den? Jag står stilla stilla stilla! Då äter jag 3 ggr per dag och nog med mat för att bli mätt och inte mer samtidigt som jag aldrig går hungrig. Promenader brukar bli ca 1 h om dagen numera, men ändå står vikten still. Känns verkligen uselt.

Det känns inte som att det är överdrivet länge tills Idlan kan gå själv. Hon kan hålla i någon med ena handen och då gå rätt så bra, detta kommer att bli intressant. Emmisen har noll intresse av att Idlan går och risken för att det kommer att knuffas är rätt så stor, dom är goaste vänner och värsta retstickorna och gruffisarna på samma gång, haha!

Nu blir det frukost här, Per ska på kurs/möte idag och åker lite senare vilket innebär att vi får äta frukosten ihop.

"Stjärnan borta, lille katt"....Emmis sjunger och än en gång är det Supertrion räddar Pangarun på tvn...

2 kommentarer:

Tuss sa...

Frågar detsamma just nu, aven om jag inte har fixat att vara SÅ strikt. Men efter att jag läst boken ska jag ha klurat ut det. En del klarar t.ex inte att ha ost i kosten.???!!!???
Kram

tjocka mamman sa...

Nej, jag får nog i stort sett låta bli mjölkprodukter och se om det blir bättre...jag och mjölkrodukter osm är så bra vänner :(