söndag 15 mars 2009

Tankar om livet, vad som är viktigt...

Dagens tankar har snurrat runt nära och kära, en olycka öppnar lätt ens ögon. Många tankar till den familj som drabbats. Till min egen familj: Älskar er!

Man tar många saker lite för mycket för givet eller har förutfattade meningar om folk. Det kan vara små saker som att jag idag höll på att ramla av stolen för att min mor drack kaffe men mjölk i vilket jag under mitt 25-åriga liv aldrig kan minnas mig ha sett. Hade något frågat mig hur hon dricker sitt kaffe hade jag i princip kunnat sätta mitt huvud på att hon alltid dricker det svart...det är dom små sakerna. Dom stora sakerna är ju helt enkelt hur man aggerar mot familj och vänner, arbetskompisar...ja, det runt en. Min mor berättade flera levnadsregler som min gammelmormor Irma (som min systerdotter nu är döpt efter) och jag fastnade lite för "be ingen annan att göra något som du kan göra själv". Det är viktigt att ta på sig det man själv orkar. Sedan ska man inte ta folk för givet som sagt, alla ändras, förutfattade meningar är inte alltid till godo...

När jag körde hem nu så var jag rätt så pigg, tills jag kom halvvägs upp på E45an mellan Grums och Fagerås. Då började tröttheten komma lite och för första gången på hela resan så började ögonen klia sådär som de gör när man börjar bli lite trött i dom. Precis när jag gnuggat så ser jag någonting komma springande över vägen!! I min "nygnuggade syn" så konstaterade jag att det var antingen den största, fetaste illern som man någonsin skådat eller så handlade det om en liten väldigt smidig och skuttig grävling. Möjligen en "gräller"??

Nu ska jag invänta min makes hemkomst, sedan blir det sängen! Förutsatt att tjejerna slutar krångla. Detta inlägg har skrivits med bra många pauser för omnattningar och en vällingflaska.

2 kommentarer:

Tuss sa...

Men gumman, tills för 1 vecka sen drack jag aldrig kaffet annat än svart. Du har inte SÅÅÅ fel.
Älskar dej åxå, det vet du.

tjocka mamman sa...

Det var inget negativt, det är bara när man märker att man inte ska vara för säker på saker, det är bra att lära sig lite då och då! :)

Kram mor!