fredag 6 mars 2009

Tårtkalas

Imorgon är det tårta som gäller, min lilla systerdotter Nemi har fyllt 2 år och ska firas! Jag har planerat utseende på tårtan jag lovat baka och så blir det en liten tårta till Emmis också som jag aldrig fick chansen att baka till hennes kalas då vi fick avboka 3 gånger tack vare sjukdom och sedan gav upp. Båda tårtorna kommer troligen passa tjejerna finfint!

Emmis tand läkarbesök igår gick fint, men herregud vilken liten typisk unge hon är! Före besöket var hon så kaxig och skulle minsann till "bisse-doktorn" och skulle gapa o säga AAAAAAA. Det babblades en massa om detta och det var ingen måtta på hur mycket hon såg fram emot det. När vi väl var där så var det faktiskt lite skrämmande och att stolen ställde om sig till liggande var inget vi kunde gå med på! Gapa gjorde vi lite efter ett tag, men hjälp av en rolig spegel som muta och att mamma tryckte ner hakan lite...i stort sett så var vi rätt spaka hela tiden! Men, så fort vi kommit till väntrummet, då du! Då var vi så malliga att vi varit hos bisse-doktorn och kaxigheten rann tillbaks. 14 små tänder räknade tandläkaren till, samt några på väg.

Jag sitter och funderar på vad jag ska fixa för mat idag, finnes tid så kommer det garanterat göras en coleslaw, sedan funderar jag på haloumiost...sedan ska jag ta ett äpple också! Jag hade missat att man var tillåten att äta en frukt per dag och jag har verkligen saknat att få delta helt i fruktstunderna på förmiddagen.

Vikten står för övrigt stilla på 93 kilon, jag ska ju gå ner 1 kg i veckan så får väl börja köra lite striktare om det inte rör på sig neråt snart. Varför ska det vara så svårt att få i sig fettet man behöver!?

1 kommentar:

Unknown sa...

Får man äta en frukt om dagen :O Det vore ju toppen...

Jag kan inte heller förstå att det ska vara så sjukt svårt att få i sig allt fett man behöver...