torsdag 19 mars 2009

Ingen matlust

Morgonen har åter infunnit sig och som vanligt vid denna tiden så sitter tjejerna och tittar på Dora Utforskaren. Emmis visar stort intresse för min urdruckna kaffekopp och smyger som en liten räv runt den för att få chansen att sniffa lite på den eller ännu bättre få smaka sista droppen!

Jag har ingen matlust...den försvann för några dagar sedan och inget smakar mig riktigt. Äta är rent något nödvändigt för att inte behöva vara hungrig och för att kunna orka med. Trist med sådana perioder för allt gällande matlagning och att försöka ta sig tid till att äta blir mindre prioriterat. En kväll var jag varken hungrig eller hade matlust men började må riktigt dåligt så min man beordrade mig att gå och äta något. Självklart blev det lite bättre med mat i magen, tack Per. Är det bara jag som får sådana perioder ibland?

Idag kanske det blir kyrkis för vår del, Emmis är lite sugen på att leka med barn och så har dom en lekställning utanför där hon kan få gunga och åka lite rutschkana som är hennes stora passion. Idlan kanske också skulle uppskatta lite gunga, hon har inte provat mer än bara en hoppgunga och den uppskattades INTE! Sist vi var i Byn hos min far så var det därför inte Idlan 8 månader som hoppgungan fanns framme för utan för dom två vilda 2-åringarna Emmi och Nemi som bråkade om vem som skulle få gunga. Dom ser lite roliga ut, speciellt Emmisen när hon på slutet blev riktigt trött och nästan somnade medan hon hängde där i gungan, hihi.

Så, vad ska man äta när man inte har matlust? Kan säga att fet mat är en av dom sakerna som lockar allra minst när man inte känner matlust. Enklast och godast vore en tallrik Weetabix....

1 kommentar:

Therese sa...

Jag tappar aptiten ibland också och det är jättejobbigt. Ostrullar brukar fungera ganska bra då, eller kall mat i allmänhet.

/Stream