söndag 1 mars 2009

Bomull i skallen

Förkylningen har tagit ett lite hårdare tag om min kropp och jag mår inte så värst. Idlan hade feber inatt och krånglade alldeles för mycket. Kl 01 började det och har hållit på tills nu på morgonen. Både jag och maken försöka söva henne med mat, panodil, bära på henne men ingenting funkade speciellt länge så kl 04:30 gav maken upp helt och gick sonika upp med Idlan som fick vara vaken medan jag fick sova lite. Nu har jag barnen från 6 till 8, sedan ska jag få sova en timme till. Skönt att vara två när det blir så här, men hur ska jag orka med natten till imorgon då maken måste sova inför jobbet!

Här gäller millimeterrättvisa enligt Emmis. Får Idla medicin (=panodil) ska Emmis banne mig också ha! Som tur är så är hon såpass lite att hon inte inser det där med olika mängd och det funkar att ge henne en droppe på tungan så är hon nöjd sedan medan Idla får en full dos.

Nu ska barnen servas med dricka och frukost här!

Inga kommentarer: