onsdag 25 mars 2009

Ingen bra LCHF-dag

Jag börjar för första gången på rätt länge bli nyfiken på vad framtiden bär i sitt sköte. Har vi tur kan det bli lite för bra för att vara sant, har vi lite mindre tur så bör vi klara oss ok. Som sagt, det ska bli spännande att se hur det blir.

På tv nu så är det programmet Rent Hus där en tant samlat på sig lite väl mycket saker och därmed har en rejäl röra. Det får mig att tänka på vår gäststuga som just n u är ett fullproppat förråd. Vi har insett för ett bra tag sedan att något måste göras men tid och ork har inte funnits. Gärna måste vi vara båda två och då måse vi fixa en självgående barnvakt. Det blir väl ju närmare våren eller sommaren vi kommer som detta kommer ske, vi måste också få ihop några kärror som ska köra saker till olika ändamål. Vi funderar på att fördela mellan secondhand, kvinnojouren, sälja, spara och slänga/bränna. Förhoppningsvis har vi bara det "nödvändigaste" kvar sedan så man faktiskt kan hitta saker där inne igen...och framför allt kunna gå därinne istället för klättra, haha!

Idag har det inte varit en bra dag om man ser till att hålla en bra LCHF-kost. Först var det föräldraträff med Idlans barngrupp och eftersom det är andra gången jag är där så ville jag ärligt talat inte sitta och bara äta pålägg och därmed utmärka mig, så jag tog en skiva riktigt grovt bröd med massor av nötter och från i....ÅÅÅÅÅÅH VAD GOTT!!!! Jag klarade på något sätt hålla mig till en smörgås, kunde lätt ha smällt i mig fem för det var så grymt gott. Lätt det godaste jag ätit på flera länge!

Nu ska jag njuta av en lugn timme mellan att barnen somnat och det att jag ska lägga mig lite tidigare. Gokvällens!!

2 kommentarer:

Esmeralda sa...

Härligt...man måste fuska lite ibland..annars orkar man inte :)
Hoppas du hade en bra dag!

Tuss sa...

Jag måste åxå "förlåta" dej och bekänna mina egna synder. Mona på Trubberud var ju här och gjorde våfflor i går. Tänk dä du. Men jag skickar lite kopior till med posten.
Kram o puss.