söndag 8 mars 2009

Emmisfritt

Emmis sover över hos sina kusiner och det är riktigt konstigt att bara ha Ida hemma. På något sätt är det väldigt mycket mer harmoniskt, hon lallar runt och hittar på små bus, gosar och babblar. Det är en helt annan sak än att ha en trotsig 2-åring hemma som drar igång lillsyrran också. Att döma av tidigare erfarenheter så trodde vi att Ida skulle ha väldig saknad av Emmis och vara tjurig och ledsen, men inte! Hon verkar njuta till fullo av att få vara lite ensam.

Igår däckade jag rejält av trötthet! Jag orkade inte hålla mig vaken, fanns ingen chans...när jag bäddat ner mig i sängen så kastade jag en snabb blick på klockan...20:33. Jag är riktigt trött nuförtiden!

Gårdagens tårtkalas fixade sig riktigt bra! Förutom pyttelite provsmak på ingredienser när jag gjorde tårtorna så fuskade jag inget alls! Mycket tack vare min mamma som gjorde världens godaste LCHF-smörgåstårta (recept kommer troligen komma) och kokos&chokladtoppar. Bullarna, kakorna och tårtorna lockade inte alls, helt fantastiskt att ha avgiftat sig lite från sockerberoendet.

17 minuter kvar tills skiftbytet då jag får gå och sova lite till!

Inga kommentarer: