tisdag 3 mars 2009

Rumpchock!

Vi har haft lite knas på vår tv-mottagning som vi inte riktigt vet vad det beror på. Det kan vara lite olika fel som troligen kräver lite större ingrepp för att ordna. Iallafall så är det knas på bilden, ibland bryts mottagningen helt och ibland fladdrar och hackar bilden. Idag blev det det märkligaste felet hittills, mitt i Dora Utforskaren så hackade bilden och Christina Aguileras rumpa (bild ur hennes musikvideo till låter Dirrty) i närbild täckte skärmen för en sekund.


Igår rensade jag bland böckerna här hemma och fick ihop en ansenlig hög med böcker som jag aldrig läst och aldrig kommer att läsa. Detta beror på att man fått endel eller så har man köpt själv men inte hunnit läsa och på den tiden som gått från inköpet så har intresset ändrats totalt. Jag har inte en bokhylla men jag planerar att skaffa en. När jag väl får en så ska den vara fylld av böcker som jag och maken VILL ha, inte sådana som råkat komma i vår ägo och som aldrig kommer uppskattas mer. Som tur är har jag en bokälskande syster som gått med på att adoptera iallafall några av böckerna. Resterande kan jag lägga ut titlarna på här så kan de fås mot avhämtning och på vilkoret att jag får bjuda på fika och få skvallerutbyte *skrattar*.

Jag köpte en crosstrainer för ett tag sedan. Tanken var att köra ett pass varje eller varannan dag för att snabbare komma i form. Tyvärr så är vårt hus inte riktigt planerat för att kunna utföra sådana saker på kvällarna utan väcka barnen eftersom enda rummet där den passade var vardagsrummet som gränsar till båda tjejernas sovrum. En crosstrainer ( iallafall min) låter rätt rejält när man använder den, plus att jag troligen flåsar som en flodhäst, så det har inte funkat. MEN! Igår städade jag vårt minimala sovrum och fick äntligen plats med crosstrainern där så nu kan jag träna lite varje kväll om orken finns! Just nu finns den inte då jag är anfådd bara av att finnas till känns det som, allt tack vare denna förkylning. Jag har agt mig runt kl 21 flera kvällar i rad, jätteskönt och behövligt.

Nu ska jag ringa lite samtal och invänta att Idlan vaknar så jag kan ta med båda tjejerna till badrummet och duscha inför ortopedbesöket. Tjejerna får nog stå över duschen idag, men jag måste om inte annat för min frisyr skull. Packa skötväska, planera ombyten till fröken blöjfri om olyckan är framme (peppar peppar), fixa matlådorna...det är mycket som ska hinnas med närmaste 2-2,5 timmarna!

Inga kommentarer: