lördag 14 mars 2009

Krångelpellar

Tjejerna var inte alls sugna på att gå och lägga sig ikväll och deras stackars mor är så trött så trött. Ska lägga mig så snart jag vet riktigt säkert att båda sover så jag slipper upp när jag precis lagt mig och somna till. DÅ är mitt humör riktigt dåligt!

Middagen till tjejerna blev blodpudding och korv följt av risgröt med banansmak som efterätt. Båda smaskade och kletade friskt så efter så var både väldigt mätta och tjocka när jag satte in dom i duschen. Där trivs dom allra bäst båda två.

Jag saknar min man, det är väldigt tyst och ensamt här hemma utan honom. Man blir väldigt bortskämd med att alltid ha någon där och när det dessutom är någon man tycker väldigt mycket om blir tomrummet ännu större. Men, imorgon får jag se honom igen, förhoppningvis har Emmis saknat honom rätt mycket också för hennes ignorans mot honom börjar bli jobbig för både honom och mig. Frågan är om hon testar honom, om hon bara är extra mammig eller vad det handlar om men resultatet är iallafall att pappa inte för natta henne, inte läsa saga, inte hjälpa med maten, inte hälla upp dricka...you name it!

Nu verkar det vara tyst ifrån båda tjejerna, äntligen min tur att få sova!

Inga kommentarer: