lördag 14 mars 2009

Slakt!

Idag ska jag sy en mössa och offrar därför en tröja! Det är på prov och tröjan som fick sätta livet (eller heter det tyget när det gäller tröjor?...) till var en diesel-kopia köpt av svärmor på hennes utlandsresa för en hel massa år sedan. Tröjan har aldrig passat på min man varken i färg eller form så efter flera år i garderoben var det dags för den att flytta till en kasse med kasseringskläder. Där har jag varit och snott endel som passar mig, men denna var inte min stil så den fick bli grunden till mitt syprov. Det blev en storslakt på den stackars tröjan kan tilläggas! Bilder kommer OM det blir något sånär lyckat, haha.

Det blev inga popcorn igår, jag orkade stå emot suget! Att bli fast vid datorn är en bra metod, haha. Jag gick och lade mig rätt tidigt också, det gjorde ju sitt.

Nej, får avbryta här för att ta hand om Idlan. Hon har gått runt i sin gåstol nu under morgonen och pipit "maammaaaaa, maaammaaaaaa". Mamma är ju inte så rolig när hon ägnar något annat uppmärksamhet!

Inga kommentarer: