onsdag 4 mars 2009

Citat från nattning av en 2-åring:

Emmis är lagd sedan en halvtimme, jag gottar mig med första fusket på länge: popcorn!
Emmis: "Kiiiiiss!!!"
Jag: "Emmi, sov nu"
Emmi: "Kiss i sääääng, blöja..poooottaaaaaaa"
Jag går in, Emmis står upp i sängen UTAN blöja (hon sover med blöja fortfarande)
Jag: "Med Emmi, du får inte ta av dig blöjan sådär!"
Jag sätter Emmis på pottan. Emmisen tittar på mig och börjar sniffa runt.
Emmis: "Emmi kaaaaah!" (=choklad!) och pekar på min mun
Jag: "Nej, jag har ingen choklad"
Emmis sniffar lite till...
Emmis: "IPPS!!"
Jag: "Nej, jag har inga chips"
Emmis: " EMMI EMMIIIIII" medan hon pekar på min mun
Jag: "Jag...jag...jag har ätit potatis!" vilket är det enda jag kommer på som hon vägrar äta.
Emmis tittar surt och misstroende på mig och ber om att få sova.

Jag tycker pinsamt nog hennes förkärlek till sin själsäng är skön än så länge, därifrån kan hon inte rymma!

Inga kommentarer: