tisdag 10 mars 2009

Jag är BÄST!

Jag är troligen bäst på att uppdatera min blogg! Har jag kanske för mycket tid (?)...


Maten har varit lyckad idag. Så här har dagen sett ut:

Min matsedel
Frukost - äggröra
Lunch & mellanmål - baconröra och morötter
Middag - gräddstuvade kantareller
Planerat mys - morotsstavar med dipp (...måste ju mysa till Desperate Housewifes ikväll, hihi)

Tjejernas matsedel
Frukost - ostsmörgås
Mellanmål - gröt
Lunch - makaroner, gröna ärtor, broccoli, majs, falukorv.
Efterätt - nektarin
Fika - bulle och rån (dom fick lite lyx idag)
Middag - spagetti, köttfärsås och gurka

Vill lägga till en rad om att jag har världens bästa ungar! Båda har varit jättesnälla och goa idag och nu ligger dom i sina sängar och sover. Emmis tyckte att Idlan skulle sova i hennes säng inatt men jag avstyrde det, haha. Vi har haft en riktigt mysig dag!

En sak jag har märkt, det finns ett klockslag då dagens humör sätts...detta är kl 14. Är det någon gång på dygnet som orken tar slut och humöret försvinner är det då. Klarar jag mig igenom den timmen är det ofta lugna gatan och hela fortsatta eftermiddagen och kvällen blir riktigt bra.

Imorgon har jag bjudit in en granne på fika! Vi har bott här i 3,5 år och det är första grannen som hälsar på. Eller, det är inte helt sant för närmaste grannhuset ägs av ett syskonpar och dessa hyr ut till vad som är våra grannar. Men, ena syskonet har varit här några gånger och pratat, väldigt trevlig man som är uppvuxen i grannhuset så han har mycket att berätta! Men annars så är det ingen som varit här...det är väl ett gemensamt beslut, ingen granne som kommit och hälsat oss välkomna och vi har haft det så körigt med jobbiga graviditeter och annat så vi har inte tagit oss ork och tid till att komma in i någon sorts granngemensak. För er som inte vet hur vi bor så ser vi ett grannhus några hundra meter bort, sedan ligger det ytterligare några hundra meter bort ett hus med folk i vår egen ålder. Annars är det mycket äldre folk och massor av sommarstugor flera kilometer bort åt andra hållet, så mitt uppe i smeten bor vi då inte!

Inga kommentarer: