tisdag 3 mars 2009

Hamburgare till barnens frukost!

Nej nej nej, jag är inte en dålig mor som matar i mina barn hamburgare till frukost, det var dock min kära lilla Emmis önskan att få när jag frågade henne. Andrahandsvalet var bättre: Ostsmörgås! Idla brukar vara glad vad hon än får, det lilla matvraket och ostsmörgås slinker snabbt ner i hennes mage också.

Idlan är en liten busig ligist! Hon smyger fram i sin gåstol, snor åt sig något hon vet hon inte får ta och så springer hon som en galning så fort man upptäcker henne! Om hon är sådan innan hon ens är 8 månader hur ska det då bli när hon blir äldre, uppfostrar jag en ny Winona Ryder måntro (?).

Jag ska alldeles strax gå och se vad det finns att laga till till frukost. Ska ju laga iordning matsäck ät mig och tjejerna inför dagens ortopedbesök också. Tror det blir smörgås alt. pannkakor för tjejerna och stekt ägg för mig, enklast möjligt, mår inte toppen idag och skulle helst vilja gräva ner mig under täcker och få sova bort förkylningen.

"Ida, IIIIDAAAA, IIIIIIIIIIIIIIIIIIDDDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!" bäst jag går och styr upp det hela, Idlan är tydligen på riktigt bushumör vilket inte uppskattas av hennes storasyster.

Inga kommentarer: