tisdag 17 mars 2009

Bara en uppdatering...

Idag är en helt underbar dag och jag borde verkligen gå ut en sväng med tjejerna. Det börjar bli vår ute och min "vårstädningsmani" hindras bara av dom två små ligisterna, haha! Jag är på hugget och vill komma någonstans med Idas rum, men för att det ska lyckas ska det först till att Pers kontor får hyllor och då ska databordet härifrån och råden ska finnas...det känns ofta som att man bara flyttar runt saker dit det för stunden är mest lägligt.

Sedan är ett stort problem att man har alldeles för mycket saker! Någon som är sugen på 1 dubbelsäng, 1 barnvagn m. sitt och liggdel, 2 soffbord, 1 fåtölj, 1 sittbänk, 1 inte helt komplett mini-vävstol, 1 bäddsoffa !?!? *skrattar*...får nog bli en loppis till sommaren.

Till middag hade jag tänkt göra en korvgryta och komplettera den med broccoli eller kanske blomkålsmos till mig och ris eller pasta till dom andra i familjen. Gurka införskaffades vid storhandlingen igår och tjejerna kommer nog bli överlyckliga över detta! Som lunch blev det bacon i sås och frukosten bestod av äggröra. Motivation att laga mat finns inte, någon som vill ställa upp som kock här? Tjejernas lunch är rester från gårdagen med makaroner, lite korv och så kompletterar jag med bönor.

Inga kommentarer: