söndag 8 mars 2009

Då var det söndag kväll igen...

Det har blivit söndag kväll igen, det går så fort! Idlan håller fortfarande på och nattas om och om igen eftersom hon vaknar av sin täppta näsa hela tiden. Emmisen sover i sin stora säng och somnade rätt snabbt också! Hon sov ju över hos kusinerna från igår till idag och när hon var borta passade vi på att plocka undan spjälsängen och bädda fint med Hello Kitty-bäddset i hennes stora säng. Vi satte även upp en sänglampa, städade undan leksaker, bonade golvet på hennes rum och hade ett doftljus där inne så det var en riktigt myskänsla när hon kom hem till sitt "nya" rum.

Ägg har börjat smaka mig lite igen. Ägg med lite extra smör, det är gottit det! Jag ska strax ställa mig och steka kotletter till morgondagen, det är också gott. Resterande familj ska äta potatis troligen och jag funderar på den där coleslaw som jag tänkt göra.
Som ett litet plus till alla sockerälskare lägger jag in tårtorna jag bakade till helgen kalas:
Nemis 2-årstårta med pusseltema. Innehåll: hallongrädde, vanilj, grädde och lock av marsipan
Emmis 2-årstårta med Dora-tema. Innehåll: banangrädde, nougat, grädde och lock av marsipan

3 kommentarer:

Esmeralda sa...

Du har gjort dem?? hur 17 gjorde du dem så snygga?

tjocka mamman sa...

Tack så mycket!
Det som använts: karamellfärg till att måla, penna med ätbar färg till konturer, kakmått i form av pusselbit :)

Kicki sa...

Fantastiskt snygga tårtor du! Jag är impad!!