tisdag 10 mars 2009

Fritid...en helt ny innebörd!

Fritid förr var när man inte arbetade utan kunna ägna sig helt åt att göra vad man själv ville.
Fritid nu är den tid ungarna tittar på sitt morgonprogram på tv så man får några minuter över åt sig själv, haha!

I programmet "Familjen Annorlunda" som handlar om familjer med lite extra många barn och man följer dem i sin vardag. I gårdagens program så yttrade en 10-barnpappa något i stil med att "Dom som bara har 1-2 barn, vad gör dom egentligen som är så jobbigt!?". Jag tror det var så han sa det iallafall, och ja, jämfört med en 10-barnsfamilj så är det väl inte lika mycket planering som ska till. MEN, jag har VALT att inte skaffa 10 barn för jag vill inte ha den livsstilen som dom har och 2 barn kan vara mycket ibland det också. Som ett gammalt ordspråk säger också: "En är som tio och tio är som ingen"...

Nej, även om jag inte lidit av konstant gravt graviditetsillamående under hela mina graviditeter så hade jag troligen inte skaffat så många fler barn än jag har nu. Kanske en liten trea, den drömmen finns faktiskt i mig om vi ska vara ärliga...men jag och vi pallar inte med en till graviditet. Så krass är sanningen...

Nu ska jag börja göra ostsmörgåsar till de små damerna här annars blir det nog myteri!

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Tror nog 10-barnsfamiljen hade samma bekymmer som ni när de "bara" hade två barn. Sen blir de äldre barnen involverade i att passa och sysselsätta de mindre. Fler ögon ser vad de små hittar på osv. Det är lätt att tappa perspektiv när livet förändras. Men du kanske förstår att jag tycker jag har tid till mitt förfogande numera, ha ha.