onsdag 18 mars 2009

En katts framtid...

Imorse bestämde vi oss omhur vår katts framtid ser ut. Per och jag tål honom inte har vi insett eftersom vi inte kan gosa med honom utan att både ögon och näsa rinner efteråt...så när det börjar närma sig ett klockslag där min lillebror vaknar så får han nog ett efterlängtat samtal om adoption. Han har verkligen velat ha katten (skvallra nu ingen i förväg) ända sedan vi började prata på att vi troligen inte tålde den för Azrael är världens goaste katt! Han är lugnt och fick han skulle han ligga i ens knä dagarna i ända och bara bli älskad. Han är en väldigt bra råttfångare också så hans fördelar väger väldigt tungt i att vi inte velat bli av med honom. Vi har haft honom sedan vi flyttade hit, lillskrutten blir 4 år iår...det kommer bli väldigt tomt utan honom.

Sedan till transportproblemet. Denna katt H A T A R att åka bil! Han försöker bryta sig ut ur biltransportburen och har lyckats med detta några gånger. Efter 100 meter så har han kissat ner sig och sitter och jamar ett sådär jämmer-jam där det verkligen hörs hur synd det är om honom. Sedan efter inte fulla kilometern har han bajsat ner sig. Sedan fortsätter detta under hela resan och jämret blir inte bättre...lukten blir för den delen inte heller bättre, fy fan! Min man höll en gång på att sätta av katten vid vägkanten för det var så svinig lukt och bajsiga tassar som försökte klösa sig ur buren. Därför har vi bara i nödfall tagit med honom i bilen. Värst är resorna till min pappa då detta hemska pågår i 10 (!!!!) mil.

Så, då måste transportburen ordnas idag, det innebär att man får ta transportburen, vira in den i en tjock handduk som man spänner fast med buntband. Sedan när man fått in katten i buren (vilket inte är det lättaste) så ska mn spänna fast handduken framför buren också så han inte bajs-tassar ner allt i bilen. Kanske får be bror min att istället sätta buren i en bananlåda eller liknande. Har hört att man kan ge katter Postafen (åksjukepiller) men det måste jag självklart få bekräftat av en veterinär innan jag försöker mig på.

Lite ont i magen har jag, Azrael är ju min lilla gosekatt men det funkar ju inget vidare att flera familjemedlemmar inte tål honom. Största trösten är min lillebror kommer bli en väldigt bra husse, han gillar pissekattar han!

Gosetrollet


Pissebebis-Azrael

1 kommentar:

Esmeralda sa...

prata med vetrinären så får ni köpa en sömnspruta som ni kan ge honom. Lägg den sovande katten i transporten och åk.